zamknij

Wiadomości

Tauron uporał się z awariami, więc klienci mogą starać się o bonifikaty. Na jakich zasadach?

2015-07-14, Autor: bf; wk
Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja S.A. poinformował, że energetycy zakończyli naprawianie sieci energetycznej. Klientom firmy, którzy nie mieli prądu przez ponad 24 godziny, przysługuje bonifikata. Co należy zrobić, by ją otrzymać?

Reklama

Przypomnijmy, gwałtowne i silne burze, które wystąpiły 8 lipca, spowodowały w wielu miejscach uszkodzenia sieci energetycznej i pozbawiły dostaw zasilania sporej części klientów Tauron Dystrybucja. – W kulminacyjnym momencie pozbawionych energii elektrycznej było około 450 tys. klientów (głównie na obszarze województwa dolnośląskiego, małopolskiego i śląskiego) – powiedział Łukasz Zimnoch.

Jak duża była skala żywiołu świadczą liczby:
- ponad 3 000 zgłoszeń uszkodzonej infrastruktury,
- ponad 90 uszkodzonych linii wysokiego i średniego napięcia,
- ponad 700 zerwanych przewodów na sieci niskiego napięcia,
- kilkadziesiąt złamanych i uszkodzonych słupów na liniach wysokich i średnich napięć.

Szczególnie trudna sytuacja panowała w powiatach: bielskim, pszczyńskim, bieruńsko-lędzińskim,  mikołowskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i na terenie Tychów i Jastrzębia Zdroju. Prace przy usuwaniu zniszczeń sieci trwały do niedzieli. – W pierwszej kolejności koncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom. Ponad 300 brygad energetycznych nieustannie pracowało przez ostatnie dni, by naprawić uszkodzoną sieć energetyczną i przywrócić zasilanie – dodał rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja.

Jak zaznacza dalej Łukasz Zimnoch, pomimo dołożenia wszystkich starań i pracy brygad przez 24 godziny na dobę, nie do wszystkich klientów udało się przywrócić zasilanie w wymaganym umową czasie. – Wszystkich, których dotknęły wyłączenia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość ze względu na masową skalę zniszczeń sieci energetycznej przez siły natury. Równocześnie informuję że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej – wyjaśnił nasz rozmówca.

> Magistrat szacuje straty po środowej nawałnicy. „Ucierpiała duża część drzewostanu miasta”

Aby taką bonifikatę uzyskać, należy wypełnić wniosek umieszczony na stronie internetowej (pobierz wniosek o udzielenie bonifikaty) i przesłać go na adres: Tauron Obsługa Klienta, 40-389 Katowice, ul. Lwowska 23.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (3):
  • ~munitalp 2015-07-14
    15:21:47

    3 0

    Gra niewarta świeczki, po 6 dniach bez prądu (nie wiem czy wtedy dystrybutorem był Tauron) Otrzymałem AŻ 1,50zł Bonifikaty. wysyłając pismo więcej stracimy.

  • ~jasnypieron 2015-07-14
    16:42:35

    2 0

    przynajmniej te "gryzipiórki" będą musiały w końcu coś zrobić....i po co nam jakieś wojny, konflikty jak wystarczyło kilkadziesiąt minut nawałnicy i trzeba naprawiać kilka dni. Może też "tauronowe" mądrale przejrzą na oczy i posprawdzają linie przesyłowe!!! A dać biuralistom kijki spacerowe, notesiki i niech zapylają wzdłuż linii niskiego i średniego napięcia i spisują podejrzane sytuacje

  • ~jasnypieron 2015-07-15
    06:30:58

    3 0

    Dla zainteresowanych(choć bez żadnej gwarancji): http://www.ure.gov.pl/pl/poradnik-odbiorcy/faq-czesto-zadawane-py/energia-elektryczna/3541,Czy-odbiorcom-energii-naleza-sie-bonifikaty.html może tym razem redakcja "łaskawie" nie usunie tego komentarza?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuZory.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuZory.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuZory.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęsliwy w Żorach?




Oddanych głosów: 1041